Blog

Vesti, akcije, događaji, zanimljivosti...
1 мар 2019

15 najvećih trendova u grafičkom dizajnu 2019

Ako ste grafički dizajner ili to želite da budete, sigurno pratite najnovije trendove kako bi vaši projekti bili uspešni i u skladu sa zahtevima klijenta i tržišta. Malo smo istraživali koji su to trendovi koji se najavljuju za 2019. godinu, i našili smo na veliki broj tekstova na ovu temu. Manje-više, predstavljeni trendovi se uglavnom preklapaju, što i potvrđuje njihova usmerenja.

Ono što za sve isto važi je da je grafički dizajn u stvari komunikacioni dizajn. Zadatak grafičkog dizajna je da prenese određenu poruku vizuelnim i tekstualnim sadržajem i to može uraditi digitalno ili fizički. Dizajneri koriste slike, tipografiju, simbole i jednostavan tekst kako bi ispunili određen cilj. Zato je i grafički dizajn postao integralan deo svakog poslovanja.

Ovaj put sa vama ćemo podeliti 15 interesantnih trendova grafičkog dizajna za 2019 prema designhill-u.

1 -> Art Deco

Deco je moćan dizajnerski stil vizuelne umetnosti koji se prvi put pojavio posle Prvog svetskog rata u Francuskoj. To je eklektički stil koji kombinuje konvencionalne kraft motive sa slikama i materijalima iz Mašinskog doba. Stil se često kategorizuje podebljanim krivuljama, bogatim bojama, geometrijskim oblicima i linijama kretanja.

Iako je ovaj stil star sto godina, mislimo da će se ozbiljno vratiti u 2019. Trend je povezan sa klasičnim radom dizajnera Raymonda Loewija i A.M. Cassandrea. Ovaj stil dizajna može se primeniti na bilo koju temu ili predmet. U Americi, ovaj stil je poznat i pod imenima kao što su Jazz Modern, Modern, Modernistic ili Streamline stil.

-> Asimetrični layouti

U poslednjih nekoliko godina, mora da ste primetili da je raspored reklama i web sajtova relativno sličan. Ekstremno desni uglovi prozora se ni nisu koristili jer su bili ispunjeni reklamama. Međutim, 2019. ćete videti asimetrične i razbacane layoute.

Ovaj novi stil izgleda neće staviti informacije u tradicionalne (kvadratne i pravougaone) formate. Korisnici tako postaju znatiželjni da otkriju gde će se dalje grafika i informacije prikazati i u tom istraživanju provode više vremena na vašem web sajtu.

-> 3D Dizajn

U 2019, 3D će igrati veliku ulogu u grafičkom i web dizajnu. Pored komuniciranja za specifične ciljeve, unifikacija slika daje izuzetnu količinu dubine koju posetioci mogu apsorbovati. Da bi zadržali interes posetioca/klijenata, mnoge kompanije se okreću ovom stilu rada.

Povećanje upotrebe 3D dizajna motiviše grafičke dizajnere da postanu kreativniji i razmišljaju izvan okvira. Sa usponom programa kao što je na pr. Adobe Dimension, trend će imati ogroman uticaj na pakovanje proizvoda.

4 -> Fleksibilni tipovi logoa

Kao i prošle godine, brendovi će i dalje zahtevati više od dizajna logotipa 2019. Fleksibilni tipovi logotipa gde se slova mogu menjati pozicije, daju kompanijama veću fleksibilnost u upotrebi logotipa.

Bilo da idete sa animiranom verzijom ili se prilagođavate ograničenom prostoru u dizajnu aplikacija, fleksibilni tipovi logotipa sigurno će napraviti velike promene ove godine.

5 -> Metalik efekat

Ako ste mislili da zlato više nije u modi, onda bi trebalo da razmislite ponovo. Boje metala, zlata, bronze, platine… vraćaju se ove godine. Dizajneri koriste metalik efekte da dodaju novu dimenziju dizajnu.

Kada se igrate sa svetlom, dobićete 3D objekat koji daje high-class efekat. Najbolja stvar kod ovog elementa dizajna je da ne gubi svoju privlačnost kada se štampa na posterima, brošurama, itd. Sve zahvaljujući najnovijoj tehnologiji!

6 -> Realizam + elementi Flat dizajna

Mora da ste čuli za popularnu izreku „suprotnosti se privlače“. Da bi privukli pažnju korisnika, grafički dizajneri su uvek mešali trendove koji se dopunjavaju.

Ali ako želite da kreirate nešto jedinstveno i inovativno, veća je verovatnoća da ćete eksperimentisati sa čudnom mešavinom dimenzija, stilova i tehnika. Objekti iz stvarnog sveta u kombinaciji sa elementima flat vizuelnog dizajna, prema nama, takođe će privući veliku pažnju 2019. godine.

7 -> Lebdeći objekti

Nismo sigurni kada ćemo svedoci letećih automobila, ali uskoro dolazi epoha lebdećih objekata u grafičkom dizajnu. Osnovna ideja koncepta je da se stvore slike koje ne samo da se kreću kao u okruženje bez gravitacije, već i prenose osećaj slobode posmatraču.

3D tehnika se često meša sa konceptom. Dok polje 3D projektovanja otkriva potencijal dizajnera, koncept bez gravitacije svakako daje dodatni pogon za inspiraciju i više interesa za rad.

8 -> Otvorena kompozicija

Dizajneri su koristili okvire u dizajnu da biste videli njegov gotov izgled, ali sada je došao trend otvorenih, prozračnih dizajna. Dizajneri mogu sada da se oslobode okvira i privuku korisnike otvorenim, prozračnim dizajnom.

Iako svaki deo izgleda kao jedan deo celokupnog dizajna, dizajneri mogu kreativno da koriste kompoziciju da bi je učinili beskonačnom sa svim delovima koji nastavljaju kompoziciju. Koncept se lako može koristiti u dizajnu web stranica, tako da ovo dodajte na listu trendova u dizajnu web stranica.

9 -> Izometrični dizajn

Pomoću izometričnog dizajna možete stvoriti ceo univerzum na malom mestu sa svim detaljima. Možda zvuči malo tehnički, ali to je samo način crtanja 3D objekata u dve dimenzije. Iako je dizajn čist i jednostavan, on ima dubinu koja se ne može reflektovati u flat dizajnu.

Ono što čini ovaj trend popularnim su ikone. Izometrijske ikone su toplije i „opipljivije“ u poređenju sa flat dizajnom. Pored toga, u poređenju sa 3D, izometrijski dizajn se čuva u fajlovima manje veličine.

10 -> Piktogram logoi

Ne postoji ništa novo u dizajnu logotipa koji se zasniva na ikonama, ali ove godine, videćete brendove koji koriste piktogram stil za logo.

Ovaj stil će pomoći brendovima da pokažu svoj identitet na simbolični način. Takva vrsta logotipa ne sadrži tekst što znači da vaš dizajn mora biti vizuelno veoma jak.

11 -> Glitch efekat

Zanimljivo je posmatrati kako se pojavljuju trendovi. Stvar koja je ranije bila greška za dizajnere sada je postala trend. Glitch (greška) efekat je u osnovi „pokvarena“ slika koja se kreira namerno da tako izgleda. Slojevi različite boje ili nedostatak pravilnosti između dva dela slike namerno će deformisati sliku.

Tokom godina, ovaj efekat je korišten jedino u horor filmovima, međutim 2018. godine, trend je počeo da preuzima svoje učešće u svetu grafičkog dizajna. I, nastaviće tim pravcem i ove godine.

12 -> „Žive“/Vivid boje

U današnjem konkurentnom svetu, gde je raspon pažnje vrlo kratak, boje mogu pomoći profesionalnim grafičkim dizajnerima da privuku pažnju publike i prenesu poruku. I ove godine pažnju će privlačiti uz pomoć „živih“ boja.

Prošle godine, kompanije kao što su Apple, Adidas, Nike su koristile žive boje u svojim proizvodima kao i marketinškim aktivnostima. Zato mislimo da će 2019. godine ovaj trend vladati na svoj vrhunski način.

13 -> Maxi tipografija

Tipografija igra važnu ulogu u grafičkom dizajnu. Ona ima moć da prenese poruku brenda. Zato font koji izaberete mora biti jasno vidljiv i mora se podudarati sa identitetom brenda. 2019. tipografija će dostići nove visine.

Da biste koristili ovaj dizajnerski trend, jednostavno ubacite text box u vaš projekat koristeći simbol „A“ u meniju. Nakon što unesete izmene nad tekstom, uvećajte veličinu pomoću Text Properties trake sa alatkama. Ne ustručavajte se igrati sa kompozicijom. Uostalom, kada su u pitanju inovativni dizajni, nema pravila.

14 -> Kompleksni gradijenti i duotone

Prošla godina je bila samo u gradijentu. Kompanije kao što su Microsoft, Apple Music, Fast Company, itd. su ga prihvatile i trend je spreman za novi nivo ove godine. Složeni gradijenti dodaju dubinu dizajnu. Izgleda neverovatno na mobilnim uređajima. Dakle, ako želite da svom brendu pružite „mlađani“ izgled, onda bi ovaj trend bio pravi izbor.

Kada govorimo o duotonovima, to je još jedna od ideja grafičkog dizajna koja se lako uklapa sa bilo kojim drugim trendovima. Duotone slike zamenjuju crno i belo na slici sa dve boje. Koristeći duotone, možete kreirati bilo koju sliku koja se podudara sa vašim brendom.

15 -> 50 nijanse plave

Ako postoji jedna boja koja će dominirati u narednoj godini, onda je to plava. Samo odaberite nijansu plave boje i povežite je sa metal ili neonskim bojama i dobićete prekrasan kontrast.

Možete ih i upariti sa toplim nijansama kao što su koral narandža, cigla crvena, itd. Kombinacija će vam sigurno pomoći da privučete pažnju posmatrača.

Prema zaključku designhill-a 2019. će biti veoma uzbudljiva godina u svetu grafičkog dizajna. Uz kontinuirani razvoj tehnologije, grafički dizajneri eksperimentišu sa svojim kreacijama. Predstavili su njihovu prognozu trendova u grafičkom dizajnu za narednu godinu. Sada je na vas red da koristite ove trendove i ostvarite svoje ciljeve.

Nadamo se da će vam ovi saveti designhill-a biti od koristi u 2019. godini. Ako želite da naučite kako da ih sa sigurnošću sprovodite u delo, možete se prijaviti kod nas na Grafički dizajn kurs, koji je najavljen za 5. mart. Kurs obuhvata Adobe Photoshop, Adobe Illustrator i Adobe InDesign, sve što vam je potrebno da složite kockice na svoje mesto i da samostalno počnete da se bavite grafičkim dizajnom.

Leave a Reply