MestoOnline
Datum04.10.2021
VremeTermin u najavi
Cena45.000,00 + PDV

PRIJAVA BEZ REGISTRACIJE

     

    Kurs Upravljanje kontinuitetom poslovanja i IT katastrofe pruža osnovna i napredna znanja i veštine za upravljanje kontinuitetom poslovanja i oporavkom od IT katastrofe. Kurs omogućava polaznicima da se postepeno upoznaju sa kreiranjem planova, testiranjem, odgovornostima i rizicima koji mogu da dovedu do otežanog funkcionisanja ili potpunog prekida poslovanja, kao i IT katastrofama koje mogu dovesti do prekida u radu primarnog data centra i gubitka podataka i važnih informacija.

    Neka od pitanja na koja će vam kurs pružiti odgovore su kako sprovesti analizu uticaja na poslovanje (BIA), kako kreirati planove za DR i BC, kao preduprediti negativne posledice katastrofe, kako se sprovode redovna testiranja DRP-a i BCP-a i na šta treba obraditi pažnju da testiranja ne krenu u pogrešnom smeru, koja je razlika između DRP-a i BCP-a, kako se definišu uloge i kada se aktiviraju planovi. Tokom kursa ćemo uraditi analizu pozitivnih, ali i negativnih iskustava velikih kompanija po pitanju testirana i oporavka od katastrofe.

    Kome je kurs namenjen

    Kurs je namenjen menadžmentu kompanije, rukovodiocima i zaposlenima u službi za upravljanje kontinuitetom poslovanja, IT službi i službi za bezbednost informacionog sistema, odgovornim licima za zaštitu poslovnih informacija i upravljanje operativnim rizicima, internim i eksternim revizorima, zatim zaposlenima u poslovnim sektorima i kompanijama koje hoće da povećaju nivo kontrole nad svojim procesima u kriznim situacijama i da nastave poslovanje i posle katastrofe, kao i svima koji imaju potrebu da zaštite i sačuvaju informacija o klijentima i poslovanju zbog visokog stepena odgovornosti, regulatornih zahteva i rizika u svakodnevnom poslovanju.

    Cilj kursa

    Cilj kursa je da steknete osnovno i napredno znanje u vezi analize uticaja na poslovanje (BIA) i kreiranja i testiranja DR i BC planova. Cilj kursa je i da kroz primere koji su se zaista dogodili povećate svoje razumevanje o IT katastrofama koje mogu da dovedu do srednjih ili većih posledica po Vašu kompaniju.

    Potrebno predznanje

    Potrebno je osnovno razumevanje IT sistema i poslovnih procesa.

    Trajanje kursa

    2 dana (4 dana po 3:15)

    Sadržaj kursa Upravljanje kontinuitetom poslovanja i IT katastrofe

    Uvod

    • Biznis strategija i povezanost sa informacionim tehnologijama
    • Zašto treba adekvatno upravljati kontinuitetom poslovanja
    • Uloga zaposlenih

    Analiza uticaja na poslovanje (BIA)

    • Definisanje poslovnih procesa
    • Ko je odgovoran za Analizu uticaja na poslovanje?
    • Analiza događaja koji mogu da dovedu do prekida poslovnih procesa i uticaja na poslovanje
    • Analiza perioda nedostupnosti poslovnih procesa i servisa
    • Definisanje kritičnih vremena
    • Usaglašavanje kritičnih vremena sa drugim procesima u kompaniji
    • Usaglašavanje kritičnih vremena sa eksternim partnerima
    • Procena rizika i šteta
    • Strategija smanjenja rizika

    Vežba

    • Analiza uticaja na poslovanje (BIA) za odabrane poslovne procese

    Data centar

    • Interna realizacija data centra
    • Eksternalizacija IT usluga i SLA
    • Upravljanje i monitoring data centara
    • Primarni, sekundarni,…

    Upravljanje kriznom situacijom i kontinuitetom poslovanja – DR i BC management

    • Standardi i najbolja praksa za uspešno upravljanje kriznom situacijom i kontinuitetom poslovanja
    • Krizne situacije – pandemija (COVID-19), IT katastrofe, prirodne katastrofe…
    • Ko je organizaciono zadužen za DR i BC management
    • Formiranje timova za DRP i BCP i definisanje odgovornosti
    • Dokumentovanje DR i BC procesa
    • Da li testirate sve predviđene scenarije?
    • Udaljen pristup i rad od kuće
    • Redovno odvijanje poslovnih procesa u kriznim situacijama
    • Nova iskustva nakon aktiviranja DRP-a i/ili BCP-a
    • Edukacija zaposlenih (kada, kako i zašto)

    Pandemija (COVID-19)

    • Onemogućen rad na poslu
    • Udaljen pristup i rad od kuće – obaveze i odgovornosti
    • Novi rizici – informaciona bezbednost, dostupnost servisa i aplikacija

    Vežba

    • Analiza pripreme i testiranja odabrane krizne situacije

    Plan kontinuiteta poslovanja (BCP)

    • Formiranje i usvajanje plana
    • Rizici koji mogu dovesti do aktiviranja BCP-a
    • Kontrola (revizija) BCP-a u Vašoj kompaniji i kod Vaših partnera
    • Pripreme za testiranje i testiranje BCP-a
    • Izveštavanje nakon testiranja ili aktiviranja BCP-a
    • Nova iskustva

    Plana oporavka od katastrofe (DRP)

    • Formiranje i usvajanje plana
    • Rizici koji mogu dovesti do aktiviranja DRP-a
    • Kontrola (revizija) DRP-a u Vašoj kompaniji i kod Vaših partnera
    • Pripreme za testiranje i testiranje DRP-a
    • Izveštavanje nakon testiranja ili aktiviranja DRP-a
    • Nova iskustva

    Primeri iz prakse

    • „Nepredviđene“ situacije – posledice nedovoljno dobre implementacije i lošeg testiranja
    • Analiza primera iz prakse loše implementacije DRP-a i BCP-a
    • Analiza rešenja za efikasno i efektivno prevazilaženje krizne situacije

    Pitanja i diskusija

    • Pitanja polaznika

    Analiza pretnji koje mogu dovesti do krizne situacije i aktiviranja BC i DR planova – pretnje sa mojima su se polaznici

    U školi računara Smart School postoje različite IT obuke prilagođene različitim nivoima znanja.
    Proverite koje su obuke planirane u narednom periodu na stranici Zakazani kursevi.