Kurs Upravljanje kontinuitetom poslovanja i IT katastrofe pruža osnovna i napredna znanja i veštine za upravljanje kontinuitetom poslovanja i oporavkom od IT katastrofe. Kurs omogućava polaznicima da se postepeno upoznaju sa kreiranjem planova, testiranjem, odgovornostima i rizicima koji mogu da dovedu do otežanog funkcionisanja ili potpunog prekida poslovanja, kao i IT katastrofama koje mogu dovesti do prekida u radu primarnog data centra i gubitka podataka i važnih informacija.
Neka od pitanja na koja će vam kurs pružiti odgovore su kako sprovesti analizu uticaja na poslovanje (BIA), kako kreirati planove za DR i BC, kao preduprediti negativne posledice katastrofe, kako se sprovode redovna testiranja DRP-a i BCP-a i na šta treba obraditi pažnju da testiranja ne krenu u pogrešnom smeru, koja je razlika između DRP-a i BCP-a, kako se definišu uloge i kada se aktiviraju planovi. Tokom kursa ćemo uraditi analizu pozitivnih, ali i negativnih iskustava velikih kompanija po pitanju testirana i oporavka od katastrofe.
Kome je kurs namenjen
Kurs je namenjen menadžmentu kompanije, rukovodiocima i zaposlenima u službi za upravljanje kontinuitetom poslovanja, IT službi i službi za bezbednost informacionog sistema, odgovornim licima za zaštitu poslovnih informacija i upravljanje operativnim rizicima, internim i eksternim revizorima, zatim zaposlenima u poslovnim sektorima i kompanijama koje hoće da povećaju nivo kontrole nad svojim procesima u kriznim situacijama i da nastave poslovanje i posle katastrofe, kao i svima koji imaju potrebu da zaštite i sačuvaju informacija o klijentima i poslovanju zbog visokog stepena odgovornosti, regulatornih zahteva i rizika u svakodnevnom poslovanju.
Cilj kursa
Cilj kursa je da steknete osnovno i napredno znanje u vezi analize uticaja na poslovanje (BIA) i kreiranja i testiranja DR i BC planova. Cilj kursa je i da kroz primere koji su se zaista dogodili povećate svoje razumevanje o IT katastrofama koje mogu da dovedu do srednjih ili većih posledica po Vašu kompaniju.
Potrebno predznanje
Potrebno je osnovno razumevanje IT sistema i poslovnih procesa.
Trajanje kursa
2 dana (4 dana po 3:15)
Sadržaj kursa Upravljanje kontinuitetom poslovanja i IT katastrofe
Uvod
- Biznis strategija i povezanost sa informacionim tehnologijama
- Zašto treba adekvatno upravljati kontinuitetom poslovanja
- Uloga zaposlenih
Analiza uticaja na poslovanje (BIA)
- Definisanje poslovnih procesa
- Ko je odgovoran za Analizu uticaja na poslovanje?
- Analiza događaja koji mogu da dovedu do prekida poslovnih procesa i uticaja na poslovanje
- Analiza perioda nedostupnosti poslovnih procesa i servisa
- Definisanje kritičnih vremena
- Usaglašavanje kritičnih vremena sa drugim procesima u kompaniji
- Usaglašavanje kritičnih vremena sa eksternim partnerima
- Procena rizika i šteta
- Strategija smanjenja rizika
Vežba
- Analiza uticaja na poslovanje (BIA) za odabrane poslovne procese
Data centar
- Interna realizacija data centra
- Eksternalizacija IT usluga i SLA
- Upravljanje i monitoring data centara
- Primarni, sekundarni,…
Upravljanje kriznom situacijom i kontinuitetom poslovanja – DR i BC management
- Standardi i najbolja praksa za uspešno upravljanje kriznom situacijom i kontinuitetom poslovanja
- Krizne situacije – pandemija (COVID-19), IT katastrofe, prirodne katastrofe…
- Ko je organizaciono zadužen za DR i BC management
- Formiranje timova za DRP i BCP i definisanje odgovornosti
- Dokumentovanje DR i BC procesa
- Da li testirate sve predviđene scenarije?
- Udaljen pristup i rad od kuće
- Redovno odvijanje poslovnih procesa u kriznim situacijama
- Nova iskustva nakon aktiviranja DRP-a i/ili BCP-a
- Edukacija zaposlenih (kada, kako i zašto)
Pandemija (COVID-19)
- Onemogućen rad na poslu
- Udaljen pristup i rad od kuće – obaveze i odgovornosti
- Novi rizici – informaciona bezbednost, dostupnost servisa i aplikacija
Vežba
- Analiza pripreme i testiranja odabrane krizne situacije
Plan kontinuiteta poslovanja (BCP)
- Formiranje i usvajanje plana
- Rizici koji mogu dovesti do aktiviranja BCP-a
- Kontrola (revizija) BCP-a u Vašoj kompaniji i kod Vaših partnera
- Pripreme za testiranje i testiranje BCP-a
- Izveštavanje nakon testiranja ili aktiviranja BCP-a
- Nova iskustva
Plana oporavka od katastrofe (DRP)
- Formiranje i usvajanje plana
- Rizici koji mogu dovesti do aktiviranja DRP-a
- Kontrola (revizija) DRP-a u Vašoj kompaniji i kod Vaših partnera
- Pripreme za testiranje i testiranje DRP-a
- Izveštavanje nakon testiranja ili aktiviranja DRP-a
- Nova iskustva
Primeri iz prakse
- „Nepredviđene“ situacije – posledice nedovoljno dobre implementacije i lošeg testiranja
- Analiza primera iz prakse loše implementacije DRP-a i BCP-a
- Analiza rešenja za efikasno i efektivno prevazilaženje krizne situacije
Pitanja i diskusija
- Pitanja polaznika
Analiza pretnji koje mogu dovesti do krizne situacije i aktiviranja BC i DR planova – pretnje sa mojima su se polaznici