Kome je namenjen
Upravljanje bezbednosnim i informacionim rizicima kurs je namenjen menadžmentu kompanije, rukovodiocima i zaposlenima u službi za upravljanje kontinuitetom poslovanja, IT službi i službi za bezbednost informacionog sistema, odgovornim licima za zaštitu poslovnih informacija i upravljanje operativnim rizicima, projekt menadžerima i koordinatorima projekata, internim i eksternim revizorima, osobama zaduženim za kreiranje i kontrolu IT ugovara i praćenje rizika nad eksternalizovanim IT procesima, zaposlenima koji rade na razvoju softvera, poslovnih i klijentskih aplikacija, zatim zaposlenima u poslovnim sektorima koji hoće da povećaju nivo kontrole nad svojim IT procesima ili se bave razvojem novih usluga kroz digitalizaciju poslovanja (digitalno poslovanje, mobilne usluge itd.), kao i svima koji imaju potrebu da zaštite i sačuvaju informacije o klijentima i poslovanju zbog visokog stepena odgovornosti, regulatornih zahteva i rizika u svakodnevnom poslovanju.
Naučićete
Kurs pruža osnovna i napredna znanja i veštine za upravljanje bezbednosnim i informacionim rizicima koji su aktuelni i mogu se ispoljiti u gotovo svakoj kompaniji. Kurs omogućava polaznicima da se postepeno upoznaju sa vrstama IT rizika i njihovom pravilnom klasifikacijom, kao i prevencijom i zaštitom od rizika koji se mogu ispoljiti kako u okviru interno razvijenih i podržanih IT sistema tako i kod eksternalizovanih IT usluga.
Neka od pitanja na koja će vam kurs pružiti odgovore su kako adekvatno tretirati uočene informacione i bezbednosne rizike, šta je potrebno propisati i ko je za to odgovoran, kako upravljati IT rizicima na projektima, na šta treba obratiti pažnju prilikom eksternalizcije IT usluga i koje su to kritične stavke svakog ugovora, zatim kako bezbedno upravljati internim razvojem i pravilno implementirati kripto algoritme i različite metode autentifikacije. Tokom kursa ćemo uraditi analizu pozitivnih, ali i negativnih iskustava velikih kompanija prilikom procene IT rizika, vođenja i realizacije projekata, angažovanja eksternih partnera i kreiranja ugovora.
Cilj kursa
Cilj kursa je da steknete osnovno i napredno znanje u upravljanju bezbednosnim i IT rizicima, da naučite kako da definišete i realno procenite rizike u Vašoj kompaniji, kao i da bolje razumete IT kontrole koje se primenjuju za smanjivanje ili otklanjanje uočenih rizika.
Trajanje
2 dana (4 dana po 3:15h)
Potrebno predznanje
Potrebno je osnovno razumevanje IT sistema i poslovnih procesa.
Sadržaj
Definisanje rizika u informacionom sistemu
- Metodologija procene IT rizika
- Da li su IT rizici operativni rizici?
- Klasifikacija IT rizika
- Mere za savladavanje definisanih rizika
- Redovne i vanredne procene IT rizika
Informacioni rizici u kompaniji
- Analiza IT rizika
- Pretnje i ranjivosti u IT sistemu
- Rizik od otkaza u IT sistemu – dostupnost servisa
- Uticaj IT rizika na poslovne procese i razvoj novih proizvoda
Bezbednosni rizici u informacionom sistemu
- Bezbednosne pretnje i ranjivosti
- Zaštita podataka o ličnosti i GDPR – rizici i prilike
- Ljudski faktor i uticaj na procenu rizika
- Klasifikacija i označavanje informacija
- Definisanje bezbednosnih rizika tokom internog razvoja
- Zaštita informacija, kripto algoritama i napredne metode autentifikacije
- Bezbednosne provere pre puštanja softvera u produkciju
Okviri i najbolja praksa u upravljanju IT i bezbednosnim rizicima
- IT standardi i preporuke
- Najbolja svetska praksa i bezbednosni standardi
- Interni akti u vezi upravljanja rizicima
- Odgovornosti i obaveze zaposlenih
- Pravilno definisanje i adekvatna primena internih IT propisa
- Upravljanje IT i bezbednosnim rizicima u kriznim situacijama
- Rad sa udaljene lokacije – prednosti i mane
- Rad sa udaljene lokacije – upravljanje rizicima (očekivani i neočekivani rizici)
Matrica za definisanje i procenu rizika
- Analiza mogućih načina procene informacionih i bezbednosnih rizika
- Primer jedne metodologije za procenu rizika
- Korišćenje matrice za upravljanje rizicima
- Primeri upravljanje rizicima – dobra praksa
Eksternalizacija IT usluga
- Bezbedno poslovanje kroz eksternalizaciju IT usluga
- Saradnja sa partnerima i analiza rešenja/ponuda
- Procena budućeg partnera i uticaj eksternalizacije na kritične IT procese u kompaniji
- Kreiranje i odobravanje ugovora
- Kritične stavke ugovora i održavanje IT opreme
- Kontrola rizika i procesa kod eksternih partnera
Interni razvoj softvera
- Informacioni i bezbednosni rizici tokom razvoja softvera
- Definisanje, analiza i procena rizika
- Savladavanje rizika u cilju razvoja novih proizvoda (rešenja)
- Razvoj, testiranje i puštanje u produkciju
Upravljanje informacionim i bezbednosnim rizicima na projektima
- Uloge i odgovornosti na projektima
- Koji su ciljevi, a koji je obim projekta?
- Zainteresovane strane za uspeh projekta
- Uloga projekt menadžera u pogledu upravljanja rizicima na projektu
- Definisanje rizika na projektima – Kada? Ko? Kako?
- Upravljanje rizicima na projektu i pravovremeno planiranje resursa
- Ko donosi odluku o puštanju u produkciju i na osnovu kojih informacija?
- Da li treba da se otklone svi rizici koji su definisani na projektu?
- Analiza IT projekata iz prakse – digitalizacija, migracija podataka, implementacija novih rešenja…
Primeri iz prakse
- Da li ste uradili klasifikaciju IT rizika?
- Da li ste u ugovoru za IT održavanje pokrili sve što Vam je važno?
- Analiza rizika – interni razvoj ili eksternalizac
Njavljene termine treninga možete pogledati na našem SAJTU.