Kome je namenjen
Kurs IT katastrofe i kontinuitet poslovanja – testiranje i oporavak je namenjen menadžmentu kompanije, rukovodiocima i zaposlenima u službi za upravljanje kontinuitetom poslovanja, IT službi i službi za bezbednost informacionog sistema, odgovornim licima za zaštitu poslovnih informacija i upravljanje operativnim rizicima, internim i eksternim revizorima, zatim zaposlenima u poslovnim sektorima i kompanijama koje hoće da povećaju nivo kontrole nad svojim procesima u kriznim situacijama i da nastave poslovanje i posle katastrofe, kao i svima koji imaju potrebu da zaštite i sačuvaju informacija o klijentima i poslovanju zbog visokog stepena odgovornosti, regulatornih zahteva i rizika u svakodnevnom poslovanju.
Naučićete
Kurs pruža osnovna i napredna znanja i veštine za upravljanje kontinuitetom poslovanja i oporavkom od IT katastrofe. Kurs omogućava polaznicima da se postepeno upoznaju sa kreiranjem planova, testiranjem, odgovornostima i rizicima koji mogu da dovedu do otežanog funkcionisanja ili potpunog prekida poslovanja, kao i IT katastrofama koje mogu dovesti do prekida u radu primarnog data centra i gubitka podataka i važnih informacija.
Neka od pitanja na koja će vam kurs pružiti odgovore su kako sprovesti analizu uticaja na poslovanje (BIA), kako kreirati planove za DR i BC, kao preduprediti negativne posledice katastrofe, kako se sprovode redovna testiranja DRP-a i BCP-a i na šta treba obratiti pažnju da testiranja ne krenu u pogrešnom smeru, koja je razlika između DRP-a i BCP-a, kako se definišu uloge i kada se aktiviraju planovi. Tokom kursa ćemo uraditi analizu pozitivnih, ali i negativnih iskustava velikih kompanija po pitanju testiranja i oporavka od katastrofe.
Trajanje
2 dana (4 dana po 3:15h)
Potrebno predznanje
Potrebno je osnovno razumevanje IT sistema, poslovnih procesa i razvoja softvera.
Sadržaj kursa IT katastrofe i kontinuitet poslovanja – testiranje i oporavak
- Procena rizika koji onemogućavaju odvijanje poslovnih procesa
- Analiza uticaja na poslovanje (BIA)
- Strategija smanjenja rizika
- Eksternalizacija IT usluga i SLA
- Upravljanje i monitoring primarnog i sekundarnog data centra
- Standardi i najbolja praksa za uspešno upravljanje kriznom situacijom (DR) i kontinuitetom poslovanja (BC)
- Formiranje timova za DRP i BCP i definisanje odgovornosti
- Formiranje plana oporavka od katastrofe (DRP)
- Formiranje plana kontinuiteta poslovanja (BCP)
- Rizici koji mogu dovesti do aktiviranja BCP-a i DRP-a
- Testiranje DR plana
- Testiranje BC plana
- Pripreme za testiranje i izveštavanje
- „Nepredviđene“ situacije – posledice nedovoljno dobre implementacije i lošeg testiranja
- Edukacija zaposlenih (kada, kako i zašto)
- Revizija DRP-a i BCP-a
- Analiza primera iz prakse loše implementacije DRP-a i BCP-a
- Analiza rešenja za efikasno i efektivno prevazilaženje krizne situacije