CILJ OBUKE
Ko tu kome više treba: menadžeri finansijama ili finansije menadžerima?
Kurs Finansije za nefinansijere je za vas, jer, verovali ili ne, svako od nas je izložen finansijskim konceptima i to gotovo svaki dan: kada želimo da pozajmimo novac da bismo kupili automobil ili stan, kad odlazimo u penziju, kada želimo da pokrenemo sopstveni biznis, kada donosimo odluke o nabavci… Stoga, čak iako ne nameravate da jurite karijeru na pozicijama vezanim za finansije, od izuzetnog je značaja poznavanje bar osnovnih finansijskih koncepata. Ovo važi i u obrnutom pravcu, ako želite uspešnu karijeru u finansijama, nije dovoljno samo poznavanje finansijskih pravila, već morate poznavati i razumeti ostala područja biznisa, uključujući i marketing, računovodstvo, proizvodnju i td. a sve u cilju donošenja boljih finansijskih odluka.
Možete da probate da pobegnete, ali se ne možete sakriti! (You Can Run, but You Can’t Hide!)
Finansije su i biće deo naših života, bez obzira koji poziv izabrali i koju karijeru odabrali. Tokom života biće veliki broj odluka, kako na poslovnom, tako i na privatnom planu, kada moramo da donesemo odluke koje su povezane sa finansijskim posledicama. Zato je bitno da imate osnovna znanja o osnovnim finansijskim principima i pravilima. Finansijske posledice su prisutne u bukvalno svakoj poslovnoj odluci i nefinansijski menadžeri i izvršioci moraju poznavati dovoljno dobro finansije kako bi uključili iste u svoje specijalizovane analize.
I što smo više i bolje pozicionirani na hijerarhijskoj lestvici, to ćemo više vapiti za znanjima iz finansija i razumevanja istih. Iz ovog razloga, svaki menadžer u biznisu, bez obzira na osnovu dominatnu profesiju i orijentaciju bi trebao da se vodi računa o finansijama:
- Da li ste rukovodilac koji donosi odluke koje imaju finansijske posledice, a niste ekonomista?
- Da li želite da pratite i analizirate finansijski uspeh Vaše organizacije?
- Da li želite da znate ko najviše, a ko najmanje doprinosi (ne)uspehu Vaše organizacije?
- Kako poslovne odluke utiču na kratkoročnu ili dugoročnu likvidnost, rentabilnost i profit?
- Kako merimo rezultate poslovnih odluka i koji su kriterijumi merenja rezultata?
- Koje su posledice podbačaja ili prebačaja plana?
- Finansije u praksi i finansije u knjigama – moguće i željeno stanje?
- Da li želite da na praktičan i jednostavan način učite o finansijama?
- Koja je razlika između računovodstva i kontrolinga?
- Da li želite da razumete o čemu finansijeri i računovođe razgovaraju?
OSNOVNE TEME KURSA – Finansije za nefinansijere
- Uvod u računovodstvo i finansije.
- Finansijsko i upravljačko računovodstvo (kontroling).
- Računovodstvena ili bilansna ravnoteža.
- Bilans stanja.
- Sredstva – imovina: osnovna, obrtna.
- Obaveze: kratkoročne, dugoročne.
- Bilans uspeha.
- Princip vremenskog razgraničenja.
- Bilans tokova gotovine.
- Amortizacija i metodi obračuna amortizacije.
- Trgovina i nabavna vrednost prodate robe.
- Metode vođenja zaliha (FIFO, LIFO, prosečne cene) i posledice odabranog metoda.
- Upravljanje obrtnim kapitalom (Working Capital Management).
- Operativni ciklus gotovine.
- Tokovi gotovine i indirektan metod određivanja neto priliva gotovine.
- Analiza bilansa.
- Finansijski pokazatelji (stopa bruto marže, koeficijent obrta zaliha, stopa prinosa na zalihe, pokazatelj duga, pokazatelji likvidnosti, period naplate potraživanja, period plaćanja dobavljačima, profitna stopa, koeficijent obrta imovine, pokazatelji rentabilnosti).
- Du Pont model rentabilnosti.
- Vrste troškova: fiksni, varijabilni, mešoviti.
- Analiza rentabilnosti, krive rentabilnosti.
- Prag rentabilnosti (CVP – Cost Volume Profit analiza)
- Obračun proizvodnje i cene koštanja.
- Finansijsko planiranje i pripremanje operativnog budžeta.
- Paretovo pravilo i primena principa 20:80 u donošenju upravljačkih odluka.
- Finansiranje poslovanja.
- Lizing.
- Upravljanje potraživanjima, faktoring.
KOME JE OBUKA NAMENJENA
- top menadžerima, naročito nefinansijskim menadžerima koji treba da razumeju osnove finansijskih principa i izveštavanja;
- vlasnicima malih i srednjih preduzeća;
- svima onima koji žele da nauče kako da mere rezultate poslovnih odluka;
- veoma je koristan svima koji donose poslovne odluke koje direktno ili indirektno utiču na dugoročnu ili kratkoročnu likvidnost poslovanja kompanije;
- svima onima koji su u prilici da odlučuju o saradnji sa određenim partnerima, na osnovu kojih informacija povećati verovatnoću donošenja ispravne odluke;
- naročito koristan je i za početnike u finansijama, kako bi što lakše prepoznali i naučili da primenjuju osnovne principe finansija i matematika u procesu donošenja odluka.
KORISTI OD OBUKE
Za pojedince:
- bolje razumevanje odluka top menadžmenta;
- dobijanje „Big picture“ poslovanja kompanije;
- podizanje nivoa svesti o posledicama poslovnih odluka na finansijske rezultate poslovanja i zdravlje kompanije;
- razumevanje sopstvenog dela i područja vođenja poslova i kako utiču na poslovanje celokupne organizacije;
- upoznavanje sa alatima koji omogućavaju poboljšanje sopstvenih i rezultata cele organizacije;
- bolji i korisniji feed-back na osnovu poznavanja finansija.
Za kompaniju:
- bolje razumevanje vlasnika malih i srednjih preduzeća potrebe za promenama u upravljanju organizacijama koje rastu;
- uvođenje „rečnika“ argumenata za efikasniju poslovnu komunikaciju unutar i između sektora/odeljenja;
- poboljšanje komunikacije i koordinacije između odeljenja razumevanjem terminologije i razumevanjem o čemu se priča na sastancima;
- poznavanjem osnova finansija ubrazavaju se procesi donošenja odluka;
- povećanje finansijske pismenosti sa ciljem povećanja efektivnosi i efikasnosti poslovanja;
- podizanje nivoa kompetencija menadžera, a odluke postaju kvalitetnije s novim pogledom na poslovanje;
- stvaranje preduslova za uvođenje sistema odgovornosti za ostvarene rezultate;
- omogućavanje ocenjivanja na osnovu učinka;
- priprema za uspostavljanje sistema nagrađivanja na osnovu postignutih rezultata.
NAČIN RADA
Obuka traje dva dana, aktivno 7 časova po danu i prilagođena je potrebama Klijenta. Standardno vreme izvođenja treninga je od 9 do 17 časova, ali je moguće prilagođavanje zahtevu Klijenta. Obuka zahteva visok stepen pažnje i aktivnosti učesnika, kao i konstantnu interakciju trenera sa svim polaznicima.
Obuke se realizuju kroz predavanja, vežbe, primere i studije slučaja iz prakse, diskusije, pitanja i odgovora. Primeri, koji se obrađuju tokom obuke, zasnovani su na sopstvenim iskustvima u izvršavanju menadžerskih pozicija (od operativnih do top pozicija) i realizaciji konsultantskih projekata.