Cilj obuke i metodologija
Cilj obuke je da menadžeri nauče da biraju i primenjuju adekvatne menadžerske alate za vođenje tima iz dana u dan. Da nauče kako da postavljaju i prate realizaciju ciljeva, kako da motivišu, razvijaju kompetencije i unapređuju radni učinak svog tima.
Osnovni pristupi u obučavanju su razmena iskustava, učenje na primerima iz prakse, upoznavanje sa najvažnijim teorijskim konceptima, diskusija, refleksija i vežbanje primene menadžerskih alata i tehnika.
Kome je namenjena
Ova obuka namenjena je menadžerima, vođama timova, supervizorima (rukovodiocima u srednjem menadžmentu, eng. Middle Management) i onima koji se pripremaju za te pozicije, koji žele da nauče da motivišu i razvijaju zaposlene kako bi najefikasnije ostvarili postavljene ciljeve.
Potrebno predznanje
Polaznicima su potrebna osnovna znanja o rukovođenju.
Trajanje i broj polaznika
Obuka traje 48 časova (6 dana po 8 časova). Obuku je moguće je podeliti na 2 trodnevna modula ili na 3 dvodnevna modula. Svaki dan modula sadrži 8 časova obuke.
Minimalni broj polaznika obuke po grupi je 6, a maksimalni 12.
Sadržaj
Funkcije menadžera/rukovodioca (16 časova)
• Planiranje
• Delegiranje
• Kontrola
• Davanje povratne informacije
• Motivisanje podređenih
Stilovi menadžmenta (4 časa)
• Stilovi i odabir adekvatnog stila
Tim i sazrevanje tima (4 časa)
• Etape razvoja tima
• Stilovi rukovođenja i sazrevanje tima
Vođenje produktivnih sastanaka (8 časova)
• Sastanak (priprema, etape sastanka, zapisnik)
• Osnovi komunikacije (prezentacija pred grupom, dinamika grupe i sl.)
• Facilitacija (osnovne tehnike: brainstorming, poređenje parova, SWOT analiza)
Vođenje produktivnih razgovora sa podređenim (4 časa)
• Konverzacija (priprema, etape konverzacije, nastavak)
• Osnovi komunikacije (tipovi komunikacije, 4 dimenzije poruke, aktivno slušanje)
Rešavanje problema (4 časa)
• Pristupi u rešavanju problema
• Alati za rešavanja problema
Upravljanje promenama (8 časova)
• Planiranje i sprovođenje promena
• Priprema tima za promene