Infografika šta je to i zašto je svi vole?
U današnjem svetu je teško pronaći nekoga ko nije video ili podelio infografiku. Upotreba infografike je odživela svoj najveći rast u periodu od 2010. do 2012. godine, kada se beleži rast potrage za infografikama za 800% na internetu. To je ogroman porast ljudi koji traže ovu vrstu informacija u vrlo kratkom roku!
Content marketing može biti naporan posao i nije lako dosledno pružiti svež i zanimljiv sadržaj klijentima ili korisnicima. Internet i ljudi koji ga koriste, neprestano se razvijaju. Ljudi žele svoj sadržaj predstave drugačije nego nekada, vizuelno bogatije i primamljivije. Infografika zadovoljava potrebu za atraktivnim vizuelnim sadržajem koji je lako videti i razumeti. Zato ih svuda možete videti danas. To su moderni digitalni plakati savršeni za objavljivanje, povezivanje i deljenje.
Činjenica je da oko 65% ljudi vizuelno uče. Naši mozgovi sadrže takve veze da brže obrađuju informacije kada su u vizuelnom formatu, a ne samo u formi teksta. Preko polovine našeg mozga je posebno posvećeno obradi vizuelnih informacija!
- 47% puta se više odreaguje (klikne) na web sajt koji sadrži slike, nego na sajt samo sa tekstom.
- 2 od 5 ljudi bolje reaguje na vizuelne informacije nego na običan tekst.
- Kada se informacije obrade vizuelno, 20% informacija se zadržava za razliku od stope zadržavanja od 10% samo iz teksta.
Primer besplatnih infografika na Internetu
Među glavne razloge zašto ih ljudi vole, navešćemo sledeće:
Infografika privlači pažnju
U proseku, osoba pročita svega 20% teksta na web stranici. To znači da 80% teksta ostaje ne pročitano! Studije koje su pratile kretanje oka, dokazale su da čitaoci obraćaju pažnju na grafike koje prenose informacije. Provešće više vremena proučavajući grafiku nego čitajući tekst. Ako želite da privučete pažnju vaše publike, idealan način za to je relevantna slika, poput infografike.
Infografika se pamti
Znamo da grafika privlači pažnju i da je lako razumljiva, ali je i lakša za pamćenje. To je zbog efekta superiornosti slike. Superiornost slike znači da će ljudi verovatnije pamtiti koncept kada je predstavljen kao slika, a ne kao reč. Studije su pokazale da kada osoba čuje informacije, verovatno će se setiti oko 10% tih informacija 3 dana kasnije. Međutim, kada im kažu informacije i pokažu im relevantnu sliku, oni se sete 65% informacija 3 dana kasnije. Slike nam ostaju u mislima i pomažu nam da zadržimo i zapamtimo informacije.
Infografike su odlične za društvene mreže
Prema istraživanju Kissmetrics-a, fotografije imaju 53% više lajkova, 104% više komentara i 84% više klikova nego drugi postovi na Facebook-u. Tvitovi na Twitter-u koji sadrže fotografije su 35% više retvitovani nego tvitovi bez slika. Na platformama kao što su Pinterest, Instragram i Tumblr postoje dosta naloga dizajniranih specijalno za infografike.
Primer besplatnih infografika na Internetu
Da bi Vaša infografika bila efektna treba da je relevantna, jasna i da ima pregledan dizajn. Pored besplatnih šablona ili onih koje možete kupiti na internetu danas, možete i sami savladati program Adobe Illustrator za vektorsko crtanje elemenata za infografiku. Ukoliko još ne vladate ovim programom, možete pogledati naš kurs Grafički dizajn najavljen za 5. oktobar i prijaviti se na isti.